30.06.2025 Подано звіт в МОН
30.06.2025 Подано звіт в Єврокомісію
16.05.2025. Матеріали і результати отримані за підтримки проєкту DigiUni та у процесі його реалізації висвітлювались на Міжнародній науково-практичній конференції
X International Scientific-Practical Conference Physical and Technological Problems of Transmission, Processing and Storage of Information in Infocommunication Systems 15-17 May 2025, Chernivtsi, Ukraine (Матеріали, які використовуються для вдосконалення навчальних дисциплін «Кібербезпека та захист інформації», «Тенології штучного інтелекту» та окремих модулів з інших дисциплін, рекомендованих методрадою кафедри КСМ до включення до Цифрового університету):
- Особливості і переваги застосування штучного інтелекту у хмарній реалізації SDN контролера. / Банар А.Ю., Воробець Г.І. – С.189-190.
- Апаратно-програмні технології захисту даних в каналах комунікації мультиагентних ІoТ-екосистем. / Воробець Г.І., Воробець О.І., Банар А.Ю., Шовгеня О.Ю. – С.191-192.
16.04.2025 Відбулось засідання методичної ради кафедри КСМ
26-27.03.2025 Відбулася зустріч групи з методологічного забезпечення
20.02.2025 Відбулось засідання методичної ради кафедри КСМ
17.02.2025 Представлено підсумковий варіант звіту з WP2.1
За результатами локального обговорення змісту звіту з WP2.1 погоджено всі пропозиції та уточнення запропоновані українськими та зарубіжними виконавцями проєкту щодо формату подання та контенту звіту. Підсумковий варіант звіту виставлено для загального доступу, обговорення та прийняття рішення координаційним комітетом.
13.02.2025. Представлення та обговорення проектів ALIoT, dComFra, DigiUni,
які виконуються кафедрою комп’ютерних систем та мереж ЧНУ імені Юрія Федьковича за програмою Європейського Союзу ERASMUS+ KA2 для розбудови вищої школи України, на підсумковому міжкафедральному семінарі в ЧНУ з поглибленого спілкування англійською мовою.
31.01.2025 Зустріч відповідальних виконавців проєкту DigiUni з керівництвом ЧНУ
Відбулась зустріч відповідальних виконавців, які готували звіт WP2.1 з керівництвом ЧНУ: ректором, проректором з цифрової трансформації, проректором з міжнародних зв’язків.
29.01.2025 Відбулось засідання координаційного комітету проєкту DigiUni
Зустріч була присвячена обговоренню звіту з WP2.1
23-24.01.2025 Проєкт DigiUni: технічна платформа DigiPlatform для цифрового університету
23-24 січня 2025 року в Українському католицькому університеті відбулася зустріч представників технічної групи проекту «Цифровий університет – відкрита українська ініціатива». На зустрічі були присутні представники всіх українських університетів – учасників консорціуму проєкту DigiUni, а також Міністерства освіти і науки України, Національного агентства забезпечення якості вищої освіти України. Головне питання порядку денного – обґрунтування технічних вимог щодо вибору/реалізації програмної оболонки та апаратного забезпечення для реалізації цифрової платформи (DigiPlatform) Цифрового університету. Надійність, якість, доступність, захист конфіденційної і персоніфікованої інформації – далеко неповний перелік критеріїв, яким має відповідати DigiPlatform, адже це буде середовищем, через яке мають спілкуватись у процесі «цифрового навчання» десятки, або і більше закладів вищої освіти, десятки тисяч студентів, комунікуватимуть розробники і користувачі навчального контенту.
Модераторами зустрічі виступили відповідальні виконавці робочого пакету WP2.4 викладачі Київського національного університету імені Тараса Шевченка та Сумського державного університету. Учасникам зустрічі було презентовано концепцію DigiPlatform та короткий огляд її апаратно-програмної архітектури та компонент з відкритим кодом.
У процесі відкритої дискусії обговорили питання інтеграції існуючих LMS (Learning Management Systems – систем управління навчальним процесом) в університетах до новостворюваної платформи, управління ролями та правами користувачів, підходи до Single-Sign-On (SSO) та аутентифікації користувачів.
Впродовж наступного дня учасники семінару мали можливість обговорити питання з: проблеми інтероперабельності та масштабованості системи; вимог до безпеки, захисту даних та доступності; реалізації модуля віртуальної мобільності та перезарахування кредитів студентам; можливостей використання в процесі навчання засобі штучного інтелекту, доповненої і віртуальної реальності.
Крім того важливими є питання, що стосуються довготривалої політики з обслуговування та сталого розвитку (sustainability) платформи, отрмання результатів статистики та аналітики функціонування системи, стратегії для пілотного тестування та збору відгуків користувачів.
Загалом семінар був дуже продуктивним, проходив у дружній і довірливій обстановці, практично зі всіх питань було досягнуто консенсусу між учасниками зустрічі.
12.12.2024. Представлення матеріалів підсумкового звіту
На черговому методичному засіданні кафедри КСМ було проведено обговорення та виставлення на загал для широкого обговорення робочих матеріалів підсумкового звіту «Досвід Європейських університетів з розвитку та впровадження цифрових технологій в освітній процес»
30.11.2024 DigiUni: Сьомий (завершальний) тренінг для українських партнерів в рамках проєкту
25-28 листопада 2024 р. відбувся шостий, підсумковий і завершальний тренінг-воркшоп за проєктом DigiUni Erasmus+ «Цифровий університет – відкрита українська ініціатива». Як і на попередніх зустрічах ЧНУ представляла команда викладачів кафедри КСМ.
На даній зустрічі українську викладачі та ІТ
фахівці мали можливість ознайомннитись з кращими практиками Кельнського університету (м. Кельн, Німеччина):
• організацією навчального процесу за допомогою цифрової платформи, яку використовують у Кельнському університеті;
• ефективними підходами до створення сучасного середовища для електронної освіти;
• використанням цифрових інструментів, комбінованих форматів навчання та новітніх медіарішень для гібридних занять;
• ключовими засадами асинхронного підходу до здобуття знань і самостійного опанування матеріалу;
• механізмами забезпечення якості освітнього процесу в Кельнському університеті та можливістю їх адаптації для розробки системи моніторингу в рамках DigiUni;
• застосуванням генеративного штучного інтелекту у процесі розробки освітніх курсів і формуванні структури навчання.
Особливо цікавими були практичні тренінги щодо розробки вимог для створення цифрової платформи. Учасники тренінгу були згруповані в окремі команди і мали шанс згенерувати свої ідеї та доповнити ідеї інших команд і захистити запропоновані ними проєкти.
Окреме засідання було присвячене обговоренню вимог п’ятого пакету, що стосується питань забезпечення якості проєкту DigiUni.
В останній день тренінгу організатори запропонували до обговорення дуже цікавий матеріал, який стосувався застосування генеративного штучного інтелекту для підготовки навчальних матеріалів. Проведено майстер клас з розгортання та практичного застосування спеціалізованого програмного забезпечення, корисного для використання у процесі роботи і підготовки матеріалів з доповненою і віртуальною реальністю.
02.11.2024. Матеріали і результати отримані за підтримки проєкту DigiUni та у процесі його реалізації висвітлювались на Міжнародній науковій конференції ПІКТ-2024
Проблеми інформатики та комп’ютерної техніки: праці XIII Міжнародної науково-практичної конференції (ПІКТ – 2024), м. Чернівці, 01–03 лист. 2024. Чернівці: Черн. нац. ун-т, 2024. – 136
- Воробець Г.І. Цифровий університет DigiUni – відкрита українська ініціатива: виклики і перспективи. – С.7-9. (пленарна доповідь)
- Воробець Г.І., Воропаєва С.Л., Гімчинська С.Ю., Двірничук К.В. Цифрові технології в освіті: досвід університетів Європи. – С.131-132.
- Воробець Г.І., Воробець О.І. Інформаційна система автоматизованого обліку та розподілу навчального навантаження закладу освіти. – С.135-136.
31.10.2024 р. відбулося засідання координаційного комітету проєкту DigiUni в онлайн форматі
У засіданні прийняли участь представники усіх закордонних та українських партнерів проєкту. Підведено перші підсумки реалізації проєкту за 2024 рік. Детально обговорено питання що стосуються бюджету проєкту, розробки установчих документів які стосуються регламентних питань, підготовки та оформлення звітів, створення керівного органу проєкту – Management Board, який засідатиме кожного місяця для оперативного управління та прийняття рішень з робочих питань та підготовки матеріалів для слухань на координаційному комітеті – Coordination Committee, кий є найвищим органом керування проєктом і засідатиме 1 раз в 3-4 місяці.
Окремо розглянуто питання стану реалізації робочих пакетів проєкту, роботу з імплементації та десимінації результатів. Наголошено на питаннях забезпечення якості матеріалів для Цифрового університету та якості звітних документів.
12.10.2024 DigiUni: Шостий тренінг для українських партнерів в рамках проєкту
07-10 жовтня 2024 р. відбувся черговий, вже шостий проєктний тренінг DigiUni «Цифровий університет – відкрита українська ініціатива», що реалізується за програмою Erasmus+ і спрямований на розбудову потенціалу вищої освіти України за підтримки Європейського Союзу. Цього разу учасники консорціуму проєкту з університетів України знайомились з кращими практиками Університету FAU Ерланген-Нюрнберг, Інституту інновацій у навчанні (ILI-FAU), м. Фюрт, Німеччина.
Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича представляла команда кафедри Комп’ютерних систем та мереж.
Розглядалися питання пов’язані з інтернаціоналізацією вищої освіти та тенденціями її цифровізації, співпраця з українськими університетами у рамках проектів FAU4Ukraine та EELISA4KNU, критерії оцінювання курсів CLASSIC та OPEN.vhb, обмін знаннями, ресурсами та демонстрація засобів і практичних навичок щодо медіа підтримування цифрового навчання. Господарі зустрічі надали широку інформацію про цифрову базу інструментарію для навчання, віртуальний університет Баварії (vhb). Поділились досвідом успішного мережевого цифрового викладання у вищій освіті та розповіли про цифрове оцінювання, та StudOn – платформу для цифрового викладання, навчання та електронних іспитів у FAU, застосування AI як співтворця цифрового аудіо та відео контенту.
Одними з найцікавіших і корисних для нашого проєкту були презентації про «Віртуальний університет Баварії (Virtuelle Hochschule Bayern – vhb)»: мережу цифрового викладання у вищій освіті. vhb – це мережева організація яка об’єднує 36 баварських університетів. Метою діяльності якої є:
- Сприяння та підтримка міжуніверситетського співробітництва у сфері цифрових технологій викладачів у Баварії.
- Доповнення індивідуальної діяльності студентів з електронного навчання для університетів-членів спільноти vhb, пропонуючи їм більше гнучкості – як у місці розташування навчального закладу, так і в розкладі занять для студентської мобільності (але: немає повних програм для отримання ступеня).
- Фінансування та координація розробки і функціонування онлайн-курсів і онлайн-матеріалів для використання університетами-членами.
У портфоліо проекту продемонстровани чотири варіанти функціоналу електронного навчання у vhb: CLASSIC vhb), OPEN vhb, SMART vhb, OER.
Особливості технічної інфраструктури навчальних платформ vhb:
- Тільки штатні професори університетів-членів можуть подати заявку на фінансування та виступати в якості постачальників курсів (CLASSIC & OPEN) / постачальників навчальних блоків (SMART)
- Рішення щодо заявок на фінансування приймаються комітетами vhb (програмний комітет і керівний комітет)
- Поради та підтримка від керівництва проекту vhb на етапі подання заявки, етапі розробки курсу та етапі експлуатації курсу
- Оцінювання студентів (CLASSIC)
- Експертна оцінка (зміст і технологічна реалізація) професорами з університетів за межами Баварії (CLASSIC & OPEN)
- Фінансування вдосконалень або переглядів (CLASSIC & OPEN)
- Функція зворотного зв’язку для коментарів колег і студентів (SMART)
- Регулярні тренінги та майстер-класи на актуальні теми у сфері онлайн-викладання.
Описані моделі цифрового навчання і надання послуг з цифрової освіти є досить цікавими і корисними для їх адаптації в проєкт DigiUni. Це ж можна стверджувати і про проєкт EPICUR, який був високоякісно презентованиц в університеті Адама Міцкевича (Познань, Польща) та університеті Страсбурга (Страсбург, Франція).
07.10.2024 DigiUni: П’ятий тренінг для українських партнерів в рамках проєкту
З 01 по 04.10.2024 – відбувся п’ятий тренінг-воркшоп для виконавців проєкту DigiUni з університе
тів України, організований і проведений Страсбурзьким університетом (м. Страсбург, Франція). Загальна тематика зустрічі оголошена в наступному ракурсі: «Мережа університетів для покращення управлінських можливостей та нових розробок: Найкращі практики Університету Страсбурга та Альянсу EPICUR».
Протягом тренінгових сесій значна частина уваги була зосереджена на аналізі досвіду консорціуму EPICUR — спілки університетів Європи, яка належить до першої хвилі альянсів, що тестують новий формат глибшої взаємодії між вишами через концепцію Європейського університету.
У межах виступу «Проєкт консорціуму: реалізація та перспективи – приклад EPICUR», який провели Жан-Марк Плане – один із керівників Страсбурзького університету, та Елісон Гарньєр-Ріверс – менеджер EPICUR, учасники дізналися, що майбутній Європейський університет прагне інтегрувати навчальні напрямки з мовного напряму, розширити гуманітарні та наукові програми, а також створити цифровий міжуніверситетський простір EPICUR. Цей віртуальний кампус сприятиме онлайн-навчанню, розробці інноваційних курсів, а також запровадженню ігрових елементів у навчання.
Серед іншого, планується розвиток регіональних академічних мереж, запуск наукових майстерень і програм для аспірантів у співпраці з бізнесом та громадськими структурами, а також залучення університетської спільноти через щорічні форуми та програму амбасадорів. Ці ініціативи тісно пов’язані з напрямами DigiUni, тому напрацювання EPICUR виявилися надзвичайно цінними.
Під час іншого виступу під назвою «Цифровізація в EPICUR» професор Трасивулос Ціатос, який координує цифровий розвиток у цьому альянсі, а також очолює лабораторію інноваційних ІТ-рішень при Університеті Арістотеля в Салоніках, поділився досвідом застосування новітніх технологій у навчальному процесі. Учасникам було представлено низку цифрових рішень для адміністрування освітніх програм, складання розкладу, управління студентською базою, процесами навчання та випуску, а також роботи з персоналом і фінансами.
Фінальним етапом заходу стала зустріч менеджерів проєкту DigiUni. Ведучою виступила Ксенія Смирнова, представниця організації, що координує проєкт. На початку учасники висловили вдячність університету-господарю за відмінну організацію, професійних спікерів та теплу атмосферу.
26.07.24 DigiUni: Четвертий тренінг для українських партнерів в рамках проєкту
21-25 липня 2024 року у Ганноверському університеті імені Готфріда Вільгельма Лейбніца (LUH) та Бібліотеці технічної інформації (TIB) у Ганновері відбувся четвертий тренінг-воркшоп за проєктом міжнародної програми ЄС Erasmus+ «Цифровий університет – Відкрита українська ініціатива» – DigiUni.
10.06.24 DigiUni: Третій тренінг для українських партнерів в рамках проєкту
3-7 червня 2024 року на базі Університету м.Аліканте (Іспанія) відбувся третій тренінг-воркшоп за проєктом міжнародної програми ЄС Erasmus+ «Цифровий університет – Відкрита українська ініціатива» – DigiUni з найкращих практик UoA.
Участь у тренінгу взяли представники українських університетів-партнерів, Міністерства освіти і науки України, Української асоціації фахівців ІТ. ЧНУ представляли співробітники кафедри КСМ Георгій Воробець, Світлана Воропаєва, Сніжана Гімчинська та Костянтин Двірничук
Університет Аліканте сучасний, але відносно недавно створений – його було відкрито на базі Центру університетських досліджень (CEU) в 1979 році Наразі університет навчає близько 40 тис. студентів. Основною політикою університету є цифрова трансформація, екологічність, рівні можливості та покращення вищої освіти й наукових досліджень.
Вітали учасників проєктний менеджер DigiUni в Університеті Аліканте Маріо Гуліо, директор з інституційних зв’язків та проєктів в Університеті Аліканте Хуан Лопес, директорка Інституційного офісу управління проєктами Кароліна Мадільяні.
Учасники ознайомилися з основами інтелектуальної власності (ІВ), інноваціями та ліцензуванням ІВ, підходами із захисту ІВ у проєктах програм Horizon та Erasmus, також отримали поради щодо створення власної політики у сфері ІВ. Також тренери презентували досвід цифрової трансформації університету, ознайомили з платформою UACloud та проєктом KhipuLearn, презентували навчальні програми для викладачів Університету Аліканте і освітні проєкти T4EU – «Трансформація для Європи», Digital Village та MEEBAI.
Також була змога очно попрацювати над підготовкою наступного робочого пакету з присутністю всіх відповідальних українських та європейських партнерів.
Учасники тренінгу щиро вдячні команді Університету Аліканте за теплий прийом та бажання ділитися своїм досвідом.
03.06.24 DigiUni: Другий тренінг для українських партнерів в рамках проєкту
27-31 травня 2024 року на базі Університету імені Адама Міцкевича (Познань, Польща) відбувся другий тренінг-воркшоп «Підвищення цифрової компетентності» за проєктом міжнародної програми ЄС Erasmus+ «Цифровий університет – Відкрита українська ініціатива» – DigiUni.
ЧНУ цього разу представляли учасники групи проекту Георгій Воробець, Світлана Воропаєва, Сніжана Гімчинська та Костянтин Двірничук.
Цікавим було вивчення досвіду польського університету, як партнера альянсу університетів EPICUR у створенні платформи для оцифрування студентської мобільності університетів-членів EPICUR та гібридного навчання. Така співпраця конкуруючих університетів у пошуку точок дотику для задоволення потреб студентів і розвитку університетів є цікавою в сенсі створення базису для альянсу українських університетів, які навчаються співпрацювати між собою під час створення єдиного цифрового освітнього простору на базі спільної цифрової освітньої платформи.
Учасники тренінгу вивчали досвід використання Microsoft Forms як інструмента для створення форм, тестів і опитувань в освітніх цілях, та використання MS Teams для організації й проведення ефективних онлайн-зустрічей, максимально використовуючи доступні варіанти для безперебійної співпраці.
Також ознайомились з технологіями створення відеоконтенту, найкращими практиками створення привабливих та ефективних навчальних відео, основами професійного виробництва відео у професійній студії.
Польські колеги також ознайомили учасників із проектом COIL ‒ Collaborative Online International Learning, який є прикладом «віртуальної мобільності» і надає студентам з різних кран та університетів можливість взаємодіяти з однолітками та професіоналами для розвитку міжкультурних компетенцій та цифрових навичок під час спільної роботи над навчальними завданнями або видами діяльності, що стосуються певних предметів.
10.05.24 DigiUni: Підсумки тренінгу
29.04.24 DigiUni: Перший тренінг для українських партнерів в рамках проєкту
З 22 по 26 квітня 2024 року на базі Університету Масарика (м. Брно, Чеська Республіка) відбувся перший тренінг для українських партнерів проєкту DigiUni в межах програми Erasmus+. Представники команд 10 українських університетів та Української асоціації фахівців ІТ вивчали кращі практики онлайн-освіти, використання цифрових інструментів і технік, системи управління контентом та багато іншого.
Учасників вітали ректор Університету Масарика, проф. доктор медичних наук, доктор філософії Martin Bareš та директор Інституту комп’ютерних наук, доктор Mgr. Jan Mysliveček.
Університет Масарика (Брно, Чеська Республіка), який має успішний досвід організації дистанційного та змішаного навчання. Обговорили педагогічні аспекти ефективного інтерактивного онлайн-навчання, модель викладання та навчання за моделлю hyflex, презентовано успішний приклад її використання для розробки повністю дистанційної університетської програми.
В рамках тренінгу партнери відвідали Симуляційний центр медичного факультету Університету Масарика (SIMU), який є найсучаснішим симуляційним центром у Центральній Європі. Він обладнаний як справжня лікарня. Працівники центру продемонстрували усі його потужності і навіть надали можливості спробувати деякі, далі було організовано інтерактивний воркшоп, на якому команди познайомилися з найсучаснішими методологіями та досвідом викладання на основі симуляцій. Учасники оглянули найефективніші практики і дізнались, як ці стратегії можуть бути використані для покращення результатів навчання і що може бути впроваджено під час створення курсів медичного спрямування як у цифровому, так і в очному навчанні.
Важливим аспектом у проєкті DigiUni є забезпечення інклюзивності освіти. На прикладі роботи Центру підтримки студентів з особливими потребами, а також онлайн-репетиторства було продемонстровано, як реалізується тема доступності навчальних матеріалів онлайн.
Інформаційна система Університету Масарика, що є основною системою підтримки викладачів та студентів, включаючи практичні інструменти для онлайн-навчання, побудована на базі відкритої системи Moodle. Учасники також занурилися у віртуальну реальність та принципи створення освітнього контенту для цього середовища.
Представники команди Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Георгій Воробець, Світлана Воропаєва та Сніжана Гімчинська вдячні команді Університету Масарика за підготовку та проведення тренінгу «Кращі практики онлайн-освіти та навчання MUNI».
26.03.24 Стартова зустріч консорціуму в рамках проєкту DigiUni
Ректор КНУ Володимир Бугров привітав учасників і зауважив, що проєкт DigiUni є відповіддю на масштабні виклики, що постали перед українською системою вищої освіти у зв’язку з війною та міграцією. За умов, коли значна частина освітньої інфраструктури України пошкоджена або зруйнована, створення цифрової освітньої екосистеми України допоможе забезпечити безперервну, високоякісну, інклюзивну освіту незалежно від місця перебування учасників процесу.
Проєкт став переможцем конкурсу, відкритого для України Європейською Комісією в межах Програми ЄС Еразмус+, розрахований на чотири роки. Наразі вже сформовано сім робочих пакетів. На зустрічі обговорювались і затверджувались стратегії управління проєктом, система перевірки і контролю якості роботи. Також обговорювали, у якому саме вигляді працюватиме загальноукраїнське цифрове освітнє середовище DigiPlatform, яке об’єднуватиме цифрові потужності зі створення відповідного контенту, можливість розміщення віртуальних та віддалених лабораторій, курсів і дисциплін, навчальних ігор тощо. Визначались часові рамки проведення тренінгів для викладачів університетів-партнерів, на яких навчатимуть, як опанувати нові цифрові навички, як формувати додатковий цифровий контент для своїх дисциплін.
Директорка Директорату європейської та євроатлантичної інтеграції МОН Олександра Гусак наголовила, що зібралися ті партнери, які вже мають досвід впровадження цифрових ініціатив, та висловила впевненість, що цифрове середовище, яке буде сформоване, дозволить ще більше посилити спроможність наших закладів надавати якісні цифрові освітні послуги та стане додатковим ресурсом для студентів, які вже мають багато ініціатив, аби було бажання до них долучатися
Учасники зустрічі презентували свої університети та обговорили важливі питання реалізації проєкту, функціонування робочих пакетів.
16.02.24 Перша зустріч консорціуму в рамках проєкту DigiUni
13-14 лютого 2024 року на базі Школи бізнесу Ренні (Париж, Франція) відбулась перша зустріч членів консорціуму проєкту «Цифровий університет – Відкрита українська ініціатива» (DigiUni). ЧНУ представляли учасники групи виконавців проєкту проф. Степан Мельничук та Світлана Воропаєва.
За два дні плідної роботи учасники зустрічі презентували свої університети та обговорили важливі питання реалізації проєкту, функціонування робочих пакетів.
З вітальним словом до учасників звернулись представниця Генерального директорату з питань освіти, молоді, спорту та культури Європейської Комісії, спеціаліст з питань політики, відповідальна за Україну та Грузію Джорджіана Плесу та координаторка Національного Еразмус+ Офісу в Україні Світлана Шитікова.
Проєкт DigiUni був підтриманий в рамках спеціального конкурсного вікна, яке Європейська Комісія відкрила для України в рамках програми Еразмус+ у відповідь на виклики, з якими зіштовхнулась українська вища освіта через брутальне вторгнення російської федерації в Україну та його наслідки.
На зустрічі також була спеціальна презентація від Рейнсько-Вестфальського технічного університету Аахена, на тему «Інноваційний кампус та програми подвійного диплому як ключові фактори успіху».
16.11.23 DigiUni: Цифровий університет – Відкрита українська ініціатива
Таку назву має новий проект за програмою Еразмус+, до реалізації якого залучені викладачі Чернівецького національного університету.
В середу, 11 жовтня 2023р. у гібридному форматі відбулась презентація проекту «Цифровий університет», у Червоному корпусі Київського національного університету імені Тараса Шевченка, який є головним ініціатором і координатором цього проекту.
Основною метою проекту є створення єдиної цифрової освітньої екосистеми України і цифрова трансформація освітнього процесу із залученням наявних і майбутніх новітніх інновацій і технологій, що забезпечить безперервну, високоякісну, інклюзивну та прозору освіту, незалежну від місцезнаходження учасників освітнього процесу чи то в Україні, чи закордоном.
Це дозволить залучити до впровадження і широкого розповсюдження результатів отриманих при виконанні проекту широке коло цільових груп. В першу чергу зацікавленими мають бути студенти закладів вищої освіти України, особливо внутрішньо тимчасово переміщені особи внаслідок воєнних дій, іноземні студенти які навчаються в Україні, викладачі та персонал ЗВО України. Передбачено створення навчальних матеріалів та умов навчання для ветеранів, осіб які потребують інклюзивного підходу, а також осіб, зацікавлених у власному професійному розвитку, підвищенні кваліфікації за гнучкою траєкторією навчання, отриманні спеціальної професійної/професійно-технічної освіти.
Створений консорціум для виконання проекту об’єднує 10 українських університетів:
- Київський національний університет імені Тараса Шевченка,
- Києво-Могилянська академія,
- Український католицький університет,
- Львівський національний університет імені Івана Франка,
- Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича,
- Сумський державний університет,
- Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця,
- Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»,
- Маріупольський державний університет,
- Херсонський державний університет.
За проектом передбачено створення спільного електронного ресурсу у вигляді цифрової платформи чи порталу (DigiPlatform), та 10 освітніх центрів (DigiCentres) з відповідним обладнанням та дистанційним доступом до навчальних матеріалів. Передбачено створення біля ста навчальних курсів, в тому числі біля 20 зі складовими віртуальної та/або доповненої реальності та/або які передбачають використання віртуальних/віддалених лабораторій. Для пілотної апробації розробок, перевірки якості пропонованого контенту залучатимуться спеціально підготовлені тьютори, експерти з ЗВО України та з-за кордону.
Про високий рівень актуальності проекту «Цифровий університет», а відповідно і вимог до нього, свідчить і широке залучення великої кількості закордонних університетів-партнерів та асоціацій країн-членів ЄС з Франції, Німеччини, Іспанії, Чехії та Польщі, а також участь у проекті Міністерства освіти і науки України, Міністерства цифрової трансформації України, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти та Української асоціації фахівців ІТ. Зокрема, проєкт DigiUni підтримали закордонні партнери – університети Страсбурга, Аліканте, Кельна, а також Університет Ерлангена-Нюрнберга, Ганноверський університет імені Готфріда Вільгельма Лейбніца, університет Масарика в Брно та Університет ім. Адама Міцкевича в Познані. Його асоційованими партнерами виступили Асоціація європейських університетів, Українська асоціація студентів, Технічно-інформаційна бібліотека (Німеччина) та Українське науково-освітнє ІТ-товариство.
В ЧНУ відповідає за реалізацію і практичне впровадження проекту кафедра комп’ютерних систем та мереж ННІ ФТКН, координатор проекту від ЧНУ – завідувач кафедри КСМ Георгій Воробець.