• Ukrainian
  • вул. Рівненська, 14, 8 корпус ЧНУ, 3 поверх

• +38(0372)509432

• info@ksm.cv.ua

Нобелівська премія з фізики за 2019 рік

Нобелівську премію з фізики за 2019 рік отримали Джеймс Пілбс (Прінстон)- за  теоретичне відкриття фізичної космології, Мішель Майор (університет Женеви) та  Дідье Кело (університет Женеви і Кембрідж), які першими відкрили екзопланету, що належить зірці сонячного типу  за межами Сонячної ситеми.

Джеймсу Піблсу 84 роки, із середини 60-х років минулого століття він розробляв теоретичні принципи, які стали основою сучасного розуміння історії Всесвіту від Великого вибуху до наших днів. Його відкриття привели до розуміння того, що відома науці матерія складає 5% від загальної  кількості матерії і енергії що містяться у Всесвіті. Решту 95% – заховані від нас. Це темна матерія і темна енергія, які залишаються загадками і викликами для сучасної фізики.

Мішель Майор і Діде Кело досліджували Нашу Галактику – Молочний шлях, шукаючи нові світи. В 1995 році вони вперше відкрили планету поза межами Сонячної системи, яку назвали 51 Пегаса b. Вона обертається навколо зірки 51 Пегаса, що знаходиться на віддалі 50 світлових років від Землі. Планета знаходиться на віддалі 8 млн. км. від своєї зорі ( Земля від Сонця віддалена на 150 млн. км.). Не дивно що на цій планеті температура 1000 градусів Цельсія. Це відкриття поставило під сумнів ідеї про непізнані світи і привело до революції в астрономії. На сьогодні відомо уже більше 4000  екзопланет, більшість яких дуже відрізняються від нашої рідної Землі. Ці відкриття привело дослідників до розробки нових теорій народження планет. Цікаво!

Cтепан Васильович Мельничук,