• Ukrainian
    • English
  • вул. Рівненська, 14, 8 корпус ЧНУ, 3 поверх

  • +38(0372)509432

  • info@ksm.cv.ua

Мотиваційний лист

Мотиваційний лист – документ №1 при обранні переможця конкурсу. Це документ, у який треба вкласти ідею чого саме ви маєте поїхати за програмою обміну, а не одногрупник з яким сидиш за партою. Зазвичай ліміт – 1 сторінка. Тобто треба писати коротко і ясно.

Як написати крутий мотиваційний лист!

  1. Умійте себе грамотно подати: розпишіть свої якості, знайдіть свою «родзинку». Коли пишите про персональні якості, обов’язково підкріплюйте це практичними фактами. Наприклад: Я активний, бо встигаю вчитись на відмінно, займатись спортом, працювати (вказавши ким і де) і займатись волонтерством (так само вказавши де). Це ж набагато краще звучить чим: Я веду активний образ життя, відмінник в університеті і успішний по життю, тому я є чудовим кандидатом для програми.

Описуючи свої персональні якості пам’ятайте, що інші можуть те саме написати: не один ви відмінник і не тільки ви працюєте. Для того треба мати свою унікальність, порівняйте себе з іншими і виявіть ту особисту рису характеру, яка вирізняє вас з-поміж інших.

Наприклад: ви добре вмієте керувати часом, бо працюєте помічником Project Meneger’a і ця риса характеру є необхідною у роботі і як результат, дуже добре допомагає в навчальному процесі та в нових життєвих ситуаціях.

Чим більше персоналізованих прикладів – тим краще.

І не описуйте себе дуже довго. Лише головне, що про вас треба знати, щоб у людини, яка читатиме листа склалось враження про вас. Далі ж піде мова (основна частина) про те, навіщо вам обмін.

  1. Бажано на щось спиратись, мати якусь базу від якої буде відштовхуватись мотивація: якщо це студенти 2 курсу, то варто взяти улюблений предмет, провести якесь дослідження/аналіз, підготувати та подати тези (1-2 сторінки) і виступити з доповіддю на студентській конференції. Ця тематика буде точкою відправлення у мотиваційному листі. Оскільки програми обміну – це освітні програми, очевидно, що варто робити акцент на науці. “я, такий-то студент, цікавлюсь такою сферою досліджень і хотів би завдяки вашому ВНЗ розширити свої навички у цій галузі” (потім обов’язково розписати яким чином студент бачить можливість розширити ті навички у конкретному ВНЗ).

Є вже багато студентів, які працюють на фірмах і т.д. Вони ж відповідно мали б знати специфіку своєї роботи і професії, а програма мобільності може стати чудовою нагодою, щоб покращити свої фахові навички. (потім так само обов’язково розписати яким чином студент бачить можливість розширити ті навички у конкретному ВНЗ).

Висновок: студент має певні наробки і програма потрібна для того, щоб покращити те, що уже є. Йти з порожніми руками, бо “я такий хороший” – програшна стратегія.

 

  1. Писати конкретно для чого вам цей обмін: вивчіть особливість університету, дисципліни, які будете там вивчати, напрямки наукових досліджень, і як це можна поєднати з вашою діяльністю в Україні.

Поганий мотиваційний лист – це той, у якому при зміні назви університету, не змінюється суть. Тобто можна взяти один той самий текст для 2-3 і більше університетів. У таких випадках буде відчутно, що це загальний шаблон і нема мотивації на конкретний ВНЗ.

Як це зробити правильно: “у вашому університеті є така лабораторія/група дослідників/предмети, яка відповідає моїм (науковим/професійним/ще якимсь) інтересам і тому я маючи такі наробки, хотів би це розширити”.

Можливо, в університеті, до якого ви подаєте заявку, є конкретний викладач, який вас цікавить, бо сфера його досліджень відповідає вашим інтересам і ви будете вивчати той предмет.

Поясніть, чому вибрали саме ті предмети для вивчення, що саме в них цікавить, як ті знання потім можна буде використати.

  1. Окрім обґрунтування, що вам може дати університет, поміркуйте, що йому можете дати ви! Це доволі складне питання, що вимагає творчого мислення, але давши відповідь на нього, ви підсилюєте свої шанси пройти відбір, бо є корисними для них і є чітке розуміння навіщо ви їм, а вони вам.
  2. Окрім основної мети – науки, наголосіть, що це ще й культурна програма і вам цікаві знайомства з іноземними студентами для розширення кругозору, нові життєві контакти і т. д. Також корисно уточнити, що, занурившись у мовне середовище ином ви покращите свій рівень володіння іноземною мовою.
  3. Вкажіть, яким буде результат вашого стажування закордоном. Тобто ви провчитесь там півроку і напишіть як і де ви плануєте конкретно реалізувати здобуті навички.
  4. Висновок мотиваційного має бути короткий і по суті.
  5. Менше «води» у мотиваційному: якщо забрати написане речення і зміст не зміниться, то це речення непотрібне.
  6. Пишіть грамотно, скиньте своїм друзям філологам – нехай перечитають. Чим охайніший текст і чим легше його читати, тим більше комісія буде схильна до нього.
  7. Завжди перечитуючи, відповідайте на питання:

чи я підкріпив практичними прикладами те, як описав себе і своє бажання виграти грант?

чим я вирізнятимусь з-поміж конкурентів?

– чи показав, що моя вмотивованість є вищою, ніж у інших претендентів?

Тобто ніколи не недооцінюйте опонентів і пам’ятайте, що ваші чесноти та переваги над ними мають бути відповідно подані на папері (в мотиваційному).

 

5) Learning Agreement (LA) – угода про навчання: найбільш проблемний документ. Форма для заповнення є на сайті міжнародного відділу, а головою метою її заповнення є визначення дисциплін, які студент вивчатиме в цільовому університеті. Зазвичай їх можна знайти за посилання  на сайт приймаючого університету, проте це не завжди легко, подекуди сайти не підтримують англомовні версії сторінок з предметами. У в таких випадках можна уточнити це питання у нашому ВМЗ або написати листа до міжнародного відділу приймаючого університету. Але, звісно, бажано знайти то все самостійно.

Предмети на етапі відбору мають якомога ближче відповідати предметам ЧНУ, тому на початку старайтесь оформити саме так.

Цей документ треба підписати у такому порядку: спершу студент, потім декан факультету/директор інституту, потім представник відділу міжнародниз зв’язків ЧНУ і тільки так!

Галузі освіти (Field of education) можна знайти за цим посиланням: https://ec.europa.eu/education/international-standard-classification-of-education-isced_en

Лайфхак: після прибуття на місце можна буде всі предмети змінити з різних причин: конфлікт у розкладі (наклалось два предмети) або очікував одне від предмету, а насправді (після відвідування першої пари) – інше, і так далі. Все це легко пояснити тим, що сидячи в Чернівцях, створюючи цей список очікуєш одне, а по факту, побачивши як то все відбувається, виникає часто бажання змінити і підлаштувати то ще більше під себе.

Лайфхак: офіційно можна мати 50% предметів в LA не за спеціальністю (так само такі заміни краще робити на місці). Інакше кажучи, можна половину предметів взяти з іншого факультету, щоб дізнатись більше для себе і те, що цікавить.

Лайфхак: предмети можна набирати як за рівнем бакалавра, так і з магістратури незважаючи на те, на якому освітньому рівні навчається студент в ЧНУ.